Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama Programı METEP Dersleri
01 Eylül 2014 Pazartesi 17:29 tarihinde yayınlandı
( Aşağıdaki linklerde Ders İçerikleri ve AKTS'ler ard arda sıralanmıştır ) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ VE PROGRAMLAMA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.YIL |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.YIL |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
KODU DERS (TEORİ + UYGULAMA) KREDİ
Aritmetik ve cebirsel işlemleri yapabilme. Bir gerçel sayının üssünü, kökünü hesaplayabilme. Denklem ve eşitsizlikleri çözebilme. Doğru ve parabol çizebilme. Trigonometrik oranları kullanabilme. Komplex sayılara kavrayabilme. Üstel ve logaritmik fonksiyonların özelliklerini kavrayabilme. |
|||
Öğrencinin, ileri aşamadaki eğitimine uyum sağlayabilmesi için temel fizik kurallarını kavrayabilme, malzemeyi tanıyabilme ve deneyler yapabilme. Malzeme, statik, mekanik, akışkanlar, dalga yayınımı, elektrik ve manyetizma konularında temel kuralları kavrayabilme. Laboratuar çalışmalarında değişkenleri belirleme, grafikleri çizebilme ve analiz becerilerini geliştirebilme. |
|||
Bir problemin çözümü için gerekli ilke ve evreleri kavrayabilme. Bir problem çözümü için gerekli algoritma ve akış şemalarını yapabilme. Özel amaçlar bölümünde belirtilen programlama dilini kullanarak bir programlama dilinin yapısını anlayabilme ve kullanabilme. Algoritma ve akış şemaları hazırlanan problemlerin kod yazımını yapabilme. Değişkenler, kontrol deyimleri, döngüler, diziler, alt programlar gibi kavramları anlayabilme ve kullanabilme. Grafik ortamına geçebilme ve kullanabilme. Grafik ortamında ulaşılabilen komutları kullanabilme ve program yazabilme. |
|||
Bilgisayar teknolojisinin ofis ortamında değişik amaçlarla kullanılacağı gerçeğini kavrayabilme. Kelime işlem programını kullanabilme. Bilgisayar teknolojisiyle sunu hazırlayıp takdim edebilme. Çalışma tablosu oluşturabilme, çalışma hayatında sağlayacağı kolaylıkları kavrayabilme. Çalışma tablosunda grafik hazırlayabilme. Veritabanı programının sağladığı avantajların önemini kavrayabilme. |
|||
Bilgisayar donanımı için gerekli olan temel elektronik elemanlarını ve prensiplerini kavrayabilme. Temel analog elektronik devre elemanları ile oluşturulmuş devrelerin çalışmalarını kavrayabilme. Temel sayısal elektronik prensipleri ve oluşturulmuş devrelerin çalışmalarını kavrayabilme. |
|||
Lineer denklem sistemlerini çözebilme. Matrislerle işlem yapabilme. Limit ve sürekliliği kavrayabilme. Türev alma kurallarını uygulayabilme. İntegral yardımı ile alan ve hacim hesabı yapabilme. Basit diferansiyel denklemleri çözebilme. İstatistikle ilgili temel tanımları kavrayabilme. |
|||
Özel amaçlar için kullanılabilecek veri tiplerini tanımlayabilme. Sıralı yada doğrudan erişimli dosyaları oluşturabilme ve kullanabilme. İşaretçi tip değişkenleri kavrayıp, tanımlayabilme. Kendi kendini çağıran program parçaları oluşturabilme. Sıralama ve arama yöntemlerini kavrayabilme. Programlama dilinin sağladığı olanakları kullanarak kütüphaneler oluşturabilme ve mevcut kütüphaneleri inceleyebilme. |
|||
Bilgisayar donanımında kullanılan birimleri, kartların ve cihazların yapılarını, çalışmalarını ve kullanımlarını kavrayabilme. Bilgisayar sistemlerinin oluşturulması, montajı, bakım-onarımı için gerekli temel bilgileri ve becerileri edinebilme. Programlama ve bilgisayarın işleyişi için gerekli donanım bilgilerini kavrayabilme. |
|||
Resim kaydetme formatlarını ve özelliklerini anlayabilme. Resim dosyalarını açıp, düzenleyebilme. Animasyon mantığını anlayabilme. Animasyon oluşturabilmek için gerekli çizim nesnelerini kullanabilme ve bunları animasyona dönüştürebilme. |
|||
Yapısal sorgulama dilini, veritabanı nesneleri ve veri tiplerini tanıyabilme. Yapısal sorgulama dili komutlarını kavrayabilme. Yapısal sorgulama dilinde tablo açma, değiştirme ve silme komutlarını kavrayabilme. Yapısal sorgulama dilinde yönetimsel fonksiyonları kavrayabilme. |
|||
Görsel bir programlama dilini kurabilme ve kullanabilme. Görsel bir dilde bileşen paleti, özellikler paleti ve araç çubukları paleti gibi ekran bölümlerini tanıyabilme. Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme. Temel bileşenleri kullanabilme. Bileşenleri görsel açıdan düzenleyebilme. Bileşenlerin özelliklerini ve olaylarını kullanabilme. Program yazımında değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler kullanabilme. Nesnel bir dili kullandıktan sonra sınıf ve nesne kavramı ile ilgili terim ve tanımlamaları kavrayabilme ve kullanabilme. |
|||
İnternet kullanımı ve programcılığı ile ilgili kullanılan temel kavram ve terimleri anlayabilme. Web sayfası tasarlayabilmek için gerekli ortamları ve programları kullanabilme. Web sayfası tasarımı için gerekli html komutlarını (tag) kullanabilme. Web sayfalarının içeriklerini geliştirmek için gerekli diğer script dillerini kullanabilme. Web sayfası tasarımında amaca uygun planlamayı yapabilme. Web sayfası tasarım editörlerini kullanabilme. |
|||
İstemci/sunucu özellikli bir veritabanı yazılımında programlama mantığını kavrayabilme. İstemci/sunucu özellikli bir veritabanında arayüz (form) hazırlayabilme. İstemci/sunucu özellikli bir veritabanında raporlar hazırlayabilme. |
|||
Çok kullanıcılı işletim sistemini tanıyabilme. Çok kullanıcılı işletim sistemini kullanabilme. Çok kullanıcılı işletim sistemini yönetebilme. |
|||
Yabancı dilden mesleki alanda faydalanabilme, yabancı dilde yazı veya söz ile anlatılmak istenileni doğru olarak anlayabilme, amaca uygun yazım tekniği ile anlaşılır şekilde yazma ve anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde söz ile ifade edebilme. |
|||
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek. Mesleki konularla ilgili yazışma ilkelerini uygulayabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanının uygulayabilmek. |
|||
Bilgisayar ağlarını tanıyabilme. Bilgisayar ağlarında kullanılan kablo çeşitlerini ve özelliklerini tanıyabilme. Bilgisayar ağlarında kullanılan donanım birimlerini tanıyıp ağ bağlantılarını yapabilme. Ağ protokollerini kavrayabilme. |
|||
Programlama dilini (Delphi) kurabilme ve kullanabilme. Bileşen paleti, özellikler paleti ve araç çubukları paleti gibi ekran bölümlerini tanıyabilme. Temel bileşenleri kullanabilme. Bileşenleri görsel açıdan düzenleyebilme. Bileşenlerin özelliklerini ve olaylarını kullanabilme. Program yazımında değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler kullanabilme. Sınıf ve nesne kavramı ile ilgili terim ve tanımlamaları kavrayabilme ve kullanabilme. |
|||
C programlama dili ile ilgili tanım ve yapıları kavrayabilme. C dilindeki yapısal özellikleri kavrayabilme ve programlarında kullanabilme. Döngü ve dallanma yapılarını kavrayabilme ve uygulayabilme. Standart fonksiyonları problemlerde doğru bir şekilde kullanabilme. Kendi ihtiyacına uygun alt programları oluşturabilme. Dosyalama mantığını kavrayabilme ve komutlarını kullanabilme. |
|||
Visual Basic’in programlama yapısını kavrayabilme. Visual Basic’de veri tiplerini ve operatörleri kavrayabilme. Kontrol nesnelerini tanıyabilme, özelliklerini, olayları ve metotları kavrayabilme. Kontrol ve döngü komutlarını kavrayabilme ve program akışını istenilen şekilde yönlendirmesini sağlayabilme. Dizilerin mantığını kavrayabilme ve program içerisinde doğru olarak uygulayabilme. Prosedür ve fonksiyon alt programları ile standart fonksiyonları kavrayabilme ve yapısal programlar hazırlayabilme. Sıralı ve rastgele erişimli dosyaları kavrayabilme. |
|||
Tasarım ve modelleme yazılımını kurup, kullanabilme. Araç çubukları ve çizim elemanlarını tanıyıp, kullanabilme. 2D ve 3D elemanları çizebilme. Bu elemanlardan bileşik ve daha karmaşık şekiller oluşturabilme. Elde edilen şekiller üzerinde düzeltmeler yapabilme. Işık ve kamera kullanarak daha etkin görüntüler elde edebilme. Yapılan çizimlere hareket katıp animasyona dönüştürebilme. |
|||
Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş hayatında başarılı olması yöntemlerini kavrayabilme. Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrayabilme. Küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavrayabilme. |
|||
Muhasebe ile ilgili temel kavramları ve belgeleri tanıyabilme. Finansal tablolardan bilanço ve gelir tablosu düzenleme ile ilgili ilkeleri kavrayabilme. Bilgisayar ortamında finansal tabloları düzenleyebilme. Muhasebe ile ilgili paket programları kullanabilme. |
|||
Görsel bir dilde yeni bileşenler oluşturabilme ve geliştirebilme. Bileşenleri dinamik olarak oluşturabilme. Bileşenleri ileri düzey kullandırma. Veri tabanı uygulamaları yazdırma. SQL kullanabilme. Değişik veri tabanı sunucularına ulaşım sağlama. İnternet yazılımları yapabilme. |
|||
Web sitesi hazırlamada dinamik sayfa tasarımını anlayabilme. Sunucu için gerekli programları kurabilme ve ayarlayabilme. Dinamik sayfalar için HTML form tagları ve scriptlerini kullanabilme. CGI dilini kullanabilme. CGI dilini kullanarak bir veri tabanına bağlanabilme. Oturum yönetimini uygulayabilme. |
|||
Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilme. Öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarabilme. Yapılan çalışmayı bir rapor halinde hazırlayabilme ve sunabilme. |
|||
Bir mikrobilgisayarın temel donanım birimlerini ve yapılarını kavrayabilme. Mikrobilgisayar donanım birimlerinin işleyişi, birbirleri ile olan bağlantılarını öğrenebilme. Mikrobilgisayar sistemlerini düşük düzey programlama dilleri ile (makine dili) programlanmasını öğrenebilme, uygulayabilme. |
|||
Yabancı dilden mesleki alanda faydalanabilme, yabancı dilde yazı veya söz ile anlatılmak istenileni doğru olarak anlayabilme, amaca uygun yazım tekniği ile anlaşılır şekilde yazma ve anlatılmak isteneni anlaşılır bir şekilde söz ile ifade edebilme. |
|||
Standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilme. Kalite ve Kalite Kavramlarını açıklayabilme. Kalite Güvencenin önemini kavrayabilme. Mesleki Standartları açıklayabilme. |
|||
İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevre ile ilişkilerini kavrayabilme. İşletme çeşitlerini sıralayabilme. İşletmelerin kuruluş çalışmalarını, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesini kavrayabilme. İşletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme. İşletmelerin yönetiminde ortaya çıkan sorunları kavrayabilme. |
|||
Yeni bileşenler oluşturabilme ve geliştirebilme. Bileşenleri dinamik olarak oluşturabilme. Bileşenleri ileri düzey kullandırma. Veri tabanı uygulamaları yapabilme. SQL kullanabilme. Değişik veri tabanı sunucularına ulaşım sağlama. İnternet yazılımları yapabilme. |
|||
İşaretçi tip değişkenleri kavrayıp, tanımlayabilme. İşaretçi aritmetiğini kullanabilme. Grafik ortamına geçebilme ve temel grafik fonksiyonlarını kullanarak grafik oluşturabilme. Değişik tipteki dosyaları tanımlayıp kullanabilme. Programlama dilinin sağladığı olanakları kullanarak bilgisayar portlarını kullanıp kontrol edebilme. |
|||
Nesneye yönelik programlama mantığını tanıyabilme. Active X kavramını tanıyabilme. Veritabanı kavramını tanıyabilme ve visual basic ortamında veritabanı yaratabilme ve yönetebilme. Visual basic’te internet kontrollerini tanıyabilme. Veri yapısı ile ilgili kavramları tanıyabilme. |
|||
Endüstriyel bilgisayarların yapısını ve temel özelliklerini tanıyabilme. Endüstriyel bilgisayarlarda kullanılan kartları tanıma, sistem içerisine takma ve çalıştırma becerisini kazanabilme. Ölçme ve kontrol işlemlerinin endüstriyel bilgisayar ile nasıl yapıldığını kavrayabilme. Transmitter’den alınan sinyallerin nasıl ölçülerek bilgisayara girilebileceğini kavrayabilme. Otomasyon sistemlerinde kullanılan network ağlarını ve temel özelliklerini açıklayabilme. Ölçme ve kontrol sistemleri için network ağlarının organizasyonunu gerçekleştirebilme. Ölçme veya kontrol yaparak, bir network üzerinden uzak bir bilgisayarla haberleşmenin nasıl yapıldığını kavrayabilme. Farklı network ağlarında çalışan sistemlerin birbirleri ile nasıl haberleştiğini kavrayabilme. |
|||
Bilimsel araştırma ilkeleri doğrultusunda veri toplama ve verilerin analizini yapabilme. Rapor yazma ilkelerine uygun olarak araştırma sonuçlarını raporlaştırabilme. İş hayatı ile tanışabilme. Bilgisayar alanındaki yenilikleri araştırarak gelişmeleri takip edebilme. Topluluk içinde kendini ifade ederek kendine güven duygusunu geliştirebilme. |
|||
İşletme hesabı esasını kavrayabilme ve paket programda uygulayabilme. İşçi takibi ve sigorta işlemlerini bilgisayar ortamında uygulayabilme. İşletmelerin çek-senet ve stok takipleri ile ürün maliyetlerini hesaplayabilme. |
DUYURULAR
İLETİŞİM
Birecik Meslek Yüksekokulu
Karşıyaka Mah.
Prof.Dr. İbrahim Halil MUTLU Cad.
Birecik / Şanlıurfa
Tlf: (0 414) 318 32 29
Fax: (0 414) 318 32 28
E-posta:birecik@harran.edu.tr