Halkla İlişkiler Programı METEP Dersleri
03 Eylül 2014 Çarşamba 15:14 tarihinde yayınlandı
( Aşağıdaki linklerde Ders İçerikleri ve AKTS'ler ard arda sıralanmıştır ) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HALKLA İLİŞKİLER PROGRAMI DERSLERİ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.YIL |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.YIL |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KODU DERS (TEORİ + UYGULAMA) KREDİ |
Davranış Bilimleri ve Sosyoloji, Sosyolojinin Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Sosyolojinin Tarihçesi, Kültür, Toplumsal Gruplar, Toplumsallaşma, Aile Kurumu, Ekonomi Kurumu, Eğitim Kurumu, Din Kurumu, Siyasal Kurumlar, Nüfus Toplumsal Tabakalaşma ve Hareketlilik, Toplumsal Değişme ve Kentleşme. |
|||
İletişim, ve Toplumsal / Kültürel Sistemler, İletişim Sürecinin Temel Öğeleri ve İşleyişi, Sözlü ve Yazılı İletişim, Sözsüz İletişim, Kitle İletişimi. |
|||
Halkla İlişkilerin Tanımı ve Halkla İlişkiler Karması, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkilerde Meslekleşme ve Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Organizasyonu, Kurum İçi Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Araştırma. |
|||
Hukuk Kavramı, Hukuk Kurallarının Niteliği (Hukukun Müeyyidesi) ve Hukukun Sistemi, Kamu Hukukun Dalları, Hukukun Kaynakları Hakkın Tanımı ve Türleri, Hakkın Kazanılması –Kaydedilmesi-Kullanılması ve Korunması, Şahıs ve Şahıs Türleri, Hakiki Şahsiyetin Ehliyeti, Hısımlık ve İkametgah, Şahsiyetin Korunması,Hükmi Şahsiyet, Zilyetlik, Tapu Sicil, Mülkiyet,Sınırlı Aynı Haklar, Türk Yargı Sistemi. |
|||
İnsan İhtiyaçları – Toplum ve Ekonomi, Ekonomi- Üretim İlişkisi Müteşebbis, Sermaye, Emek, Üretim Kaynağı Olarak İşletmenin Doğuşu ve İşletme Kuramı, İşletmenin Çevresi, İşletmenin Kuruluşu, İşletmenin Büyüklüğü, İşletmenin Türleri, İşletmenin Doğal Yapısı, İşletmenin Maliyetleri, İşletmenin Gelirleri, İşletmenin Verimliliği, İşletmenin Riskleri, İşletmenin İşlevleri. |
|||
Dil Nedir? Dilin Türleri, Anlatım Nedir? Anlatım Süreci, Anlatım Biçimleri, Noktalama İşaretleri, Yazım (İmla) Kuralları, Anlatım Bozuklukları. |
|||
A-Konuşma, B-Dinleme-Anlama, C-Yazma, D-okuma-Anlama. |
|||
İnkılap Tarihinin Anlamı-Türk İnkılabının Önemi, Türk İnkılabına Yol Açan Nedenlere Toplu Bir Bakış, Birinci Dünya Savaşı, Osmanlı Devleti'nin Parçalanmaya Başlaması, İşgaller Karşısında Memleketin Durumu- Mustafa Kemal Paşa'nın Tutumu, Kurtuluş için İlk Adım-Kongreler Yolu ile Teşkilatlanma, Kuvayı Milliye- Misak-ı Milli. |
|||
Bilgi ve Bilgiişlem, Bilgi İşleme Evreleri, Bilgisayar ve Bilgiişlem, Sayısal Bilgisayarların Esasları, Bilgisayar Giriş Çıkış Sistemi, Bilgisayar Yazılım Sistemi, Programlamaya Sistematik Yaklaşım, Bazı Tasarım Yöntemleri, Örnek Algoritmalar. |
|||
Psikoloji Bilimine Giriş,Psikolojide Kullanılan Araştırma Teknikleri, Gelişim Psikolojisi, Güdüler ve Duygular, Duyum ve algı, Tepkisel ve Edimsel Koşullanalar Yoluyla Öğrenme, Bilişsel Öğrenme-Belek ve Öğrenme Stratejileri, Dil Düşünme ve İletişim, Kişilik ve Savunma Mekanizmaları, Ruh Sağlığı ve Uyum, Davranış Üzerinde Sosyal Etkiler, Tutumlar, Psikolojinin Başlıca Uygulama Alanları. |
|||
Sözlü ve Yazılı İletişim, Sözsüz İletişim, Kitle İletişimi, İkna Edici İletişim, İletişim Sorunları ve İlkeleri. |
|||
Halkla ilişkilerde Araştırma, Halkla İlişkilerde Kampanya Planlaması, Halkla İlişkilerde Uygulama ,Halkla İlişkilerde Derleme, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçlar ve Medya İlişkileri , Örnek Olaylar ve Çözüm Yolları. |
|||
İstatistik Nedir? Temel Olasılık İşlemleri, Hipotez Sınamalarına Giriş, Frekans Dağılımları, Ki- Kare Değerinin Hesaplanması, Aritmetik Ortalama, Normal Dağılımda Standart Sapma, İkili Deney Sonuçları ve Olasılıklar, Ana Kütle Ortalamasının Tahmin Edilmesi, Ortalamaya İlişkin Hipotez Sınamalarında Normal Dağılım, Hipotez Sınaması için Örnekler, T Dağılımı, Doğrusal Fonksiyonlar, Korelasyon ve Doğrusal Regresyon , En Küçük Kareler Yöntemi. |
|||
Genel Kavramlar, Ticari İşletme Kavramı ve çeşitleri, Tacir ve yükümlülükleri, Ticari Defterler, Tüccar Yardımcıları: Ticari Temsilci ve Vekil,Tellal, Komisyoncu, Acente. |
|||
Anlatım Bozuklukları ,Yazmada Biçim ve İçerik, Aktarmalar ve Kaynak Gösterme, Çizelge ve Şekiller, Bilimsel Araştırma ve İnceleme Raporları, İşe Başvuru Yazıları. |
|||
A-Konuşma, B-Dinleme-Anlama, C-Yazma, D-okuma-Anlama. |
|||
Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı, Ulusal Ordunun Kurulması, İki Önemli Olay: Sevres ve Gümrü Barışları, Sakarya Savasına Kadar Kurtuluş Mücadelesi, Sakarya Savaşı – Büyük TAARRUZ, Mudanya' dan Lozan'a, Siyasal Alanda iki Büyük İnkılap, Takrir-i Sükun '' Dönemine. |
|||
Programlamaya Sistematik Yaklaşım, Bazı Tasarım Yöntemleri, Örnek Algoritmalar, Basic Programlama Diline Giriş, Giriş/ Çıkış Deyimleri, Sistem Komutları, Denetim Komutları, Denetim Deyimleri, Program Örnekleri, Dizinli Değişkenler, Program Örnekleri, II, Program Örnekleri-III, Fonksiyon ve Altyordam Kullanımı, Program Örnekleri- IV. |
|||
Reklamcılığa genel bakış,Reklamcılık Kurumları, Reklam Kampanyaları Planlama, reklam bütçesi, Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi, Türkiye'de Reklamcılık ve Uluslararası Reklamcılık. |
|||
Halkla İlişkilerin Temel Kavramları, Halkla İlişkiler ve İletişim, Kitle İletişimi ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar, Dış Halkla İlişkiler ve Basılı Araçlar, Dış Halkla İlişkilerde Görsel ve İşitsel Araçlar, Organizasyon Faaliyetleri, Medya ile İlişkiler. |
|||
Basın Teknikleri: (Sayfa Düzeni) , Basın Teknikleri: Yazı (Tipograf) , Basım Teknikleri: Fotoğrafa, Basım Teknikleri: Renk, Basım Teknikleri: Başlıklar, Basım Teknikleri: Halkla İlişkilerde Kullanılan Basılı İletişim Araçlarından Örnekler, Yayın Teknikleri, Görsel ve İşitsel Anlatım Araçlarının Temel Özellikleri ve Yayın Teknikleri. |
|||
Anlatım ve Türleri, Anlatım süreci , I , Anlatım Aracı- II Konuşma Sanatı, Konuşma Türleri-Hazırlıksız Konuşmalar , Topluluk Karşısında Konuşmalar - I, Topluluk Konuşmalar – II , Yazılı İletişim, Yazışma Biçimleri, Rapor- Tutanak-Karar. |
|||
Elektronik Sunu Tasarımı, Sunu Programları, Araçları, Hazırlama ve Gösterim Yapma. |
|||
İş hukukunun Genel Kavramları, İşçi, İşveren, İşveren Vekili, Taşeron, Hizmet Sözleşmesi ve çeşitleri, Hizmet sözleşmesinin geçersizlik ve iptali, Sözleşmeden doğan hak ve yükümlülükler: İşçi ve işveren borçları, Hizmet sözleşmesinin sona ermesi ve Kıdem Tazminatı. Türkiye'de Sosyal Güvenlik Sistemi ve uygulamalar. |
|||
Konuşma. Dinleme-Anlama. Yazma. Okuma-Anlama. |
|||
Yönetim ve Yöneticilik, Yönetimin Temel Öğeleri, Organizasyon, Organizasyonların Doğuş Nedenleri, Örgüt Kurumları, Yönetimin Temel Fonksiyonları Organizasyon Yapısı ile ilgili Temel Hususlar, Örgütlerde Yönetime Katılma, Yetki Karar, Motivasyon, Personel Davranışlarıyla ilgili Teoriler, Toplam KALİTE Yönetimi, Kalite Çemberleri. |
|||
İktisadın Tanımı-Yöntemi ve Tarihsel Gelişimi, Temel Kavramlar, Kıtlık-Ekonomik Tercih ve Kıtlık Sorununun Çözümü, Talep ve Arz, Piyasa Dengesi, Talep Fayda ve Tüketici Davranışı, Esneklik, Üretici Tercihlerinin Temelleri, Üretim Maliyetleri, Piyasa, Para ve Ekonomik Yaşamda Dolanımı, Para Talebi ve Faiz, Paranın Değeri ve Fiyatlar Genel Düzeyi Milli Gelir ve İstihdamı Belirleyen Öğeler. |
|||
Plan. Hazırlık ve Yazım. Anlatım. |
|||
Çeşitli alanlarda Halkla İlişkiler uygulaması. Kamu Kurumlarında, Ticari Şirketlerde, Okullarda, Hastanelerde vs. Halkla İlişkiler. |
|||
Elektronik Sunu Tasarımı, Sunu Programları, Araçları, Hazırlama ve Gösterim Yapma. |
|||
Kamu Yönetimi: Genel Kavram ve Özellikleri, Yönetime bilimsel Yaklaşım, Devletin Görevlerindeki Yeni Gelişmeler, bürokrasi, Kamu Politikaları (Hedef ve Siyasetler), Planlama, Örgütleme I, Örgütleme II, Koordinasyon, Kamu Hizmetlerinin Örgütlenmesi, Personel, Memurların Örgütlenmesi Kamu Yönetiminde Bozulmalar. |
|||
Örgütsel Davranış, Davranış Düzlemi,Sosyal Statü ve Rol Kavramı, Kişilik, Kişi-Örgüt Bütünleşmesi, Algılama ve Öğrenme Kuramları , Motivasyon. |
|||
Konuşma ve Dinleme Becerileri, Konuşma Türleri, Konuşmanın Yapısını Oluşturma ve Konuşmayı Etkili Kılma, İkna Edici Konuşmanın Düzenlenmesi ve Planın Oluşturulması, Satış Kampanyası Konuşması, İkna Edici Konuşmayı Destekleyici Etmen Olarak Sözcük İletişimi. |
|||
Reklam Metni Yazımı, Basılı Medya İçin Reklam Yapımı, Medya Planlama ve seçimi, Reklam etkinliğinin ölçümü. |
|||
Kitle Haberleşmesi, Haberleşme Özgürlüğü, Basın Rejimi, Radyo Televizyon rejimi, RTÜK ve İlgili Mevzuat. |
|||
Konuşma. Dinleme-Anlama. Yazma. Okuma-Anlama. |
|||
Tüketici Bilgisine İlişkin Temel Kavramlar, Ekonominin İşleyişi ve Piyasa Ekonomisinde Tüketici Davranışlarının Yeri ve Önemi, Psikolojik Faktörler, Sosyal Kültürel Faktörler, Tüketici Davranışlarında Ekonomik Etkenler, Tüketici Satın Alma Karar Süreci, Tüketici Bilinci Ülkemizde Tüketici Haklarını Korumaya Yönelik Yasalar ve Kuruluşlar, Çevre Koruma ve Tüketici Bilinci, Tüketicinin Eğitimi. |
|||
Plan. Hazırlık ve Yazım. Anlatım. |
DUYURULAR
İLETİŞİM
Birecik Meslek Yüksekokulu
Karşıyaka Mah.
Prof.Dr. İbrahim Halil MUTLU Cad.
Birecik / Şanlıurfa
Tlf: (0 414) 318 32 29
Fax: (0 414) 318 32 28
E-posta:birecik@harran.edu.tr